Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΗΡΑΚΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ: «Το Brazilian Jiu Jitsu είναι τρόπος ζωής».

Ηρακλής Γρηγοριάδης, παντρεμένος και πρόσφατα πατέρας ενός αγοριού, 39 ετών και δηλώνει φανατικός ΑΕΚ-ΤΖΗΣ. Αθλητής του μαχητικού χώρου, με πολλές συμμετοχές και διακρίσεις στο ενεργητικό του στο Brazilian Jiu Jitsu, MMA και στο Kick Boxing. Προπονητής και αθλητής στο BJJ. ″Αθλητής του εδάφους″ όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αγαπάει αυτό που κάνει και το υποστηρίζει. Δυναμικός χαρακτήρας, μάχιμος, ρεαλιστής και φιλόπατρις.
Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ εκπρόσωπος της BRASA στην Ελλάδα, από τις μεγαλύτερες ομάδες παγκοσμίως στο  Brazilian Jiu Jitsu με έναν από τους ιδρυτές τον Rodrigo Comprido Medeiros, ο οποίος όχι μόνο είναι 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αλλά επιτέλεσε και προπονητής του ίδιου αλλά και του πρώην πρωταθλητή του UFC Brock Lesnar.

 Joanna Kaltsa: Αγωνίζεσαι στο BRAZILIAN JIU JITSU. Ποια η φιλοσοφία αυτού του αγωνίσματος και ποιος ο σκοπός του;

Ηρακλής Γρηγοριάδης:
Είναι ένα αγώνισμα το οποίο έχει μέσα όλα τα παλαιστικά είδη που μπορείς να συναντήσεις! Αυτή τη στιγμή και μέσα από αυτό μαθαίνει ο αθλητής να παλεύει και να κερδίζει ή με υποταγές, ή με πνιγμούς ή με εξαρθρώσεις ή με πόντους. Ο σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι η δύναμη και η θέληση μόνο, είναι πάνω απ’ όλα και το μυαλό γι’ αυτό και ονομάζεται ″HUMAN CHESS″, ανθρώπινο σκάκι.. Χρησιμοποιείς το μυαλό σου για να μπορείς να λειτουργήσεις μέσα από αυτό. Γι’ αυτό και μπορούνε άνθρωποι λιγότερα κιλά να παλεύουν με ανθρώπους περισσότερα κιλά και να κερδίσουν.
J.K.: Έχει αναγνωρισιμότητα το άθλημα αυτό στον Ελλαδικό χώρο;
Η.Γ.:
Αυτή τη στιγμή έχει ανέβει πάρα πολύ το επίπεδο. Ο κόσμος αρχίζει και το μαθαίνει. Είναι ευρέως γνωστό πλέον και σιγά σιγά απ’ όλες τις πολεμικές τέχνες αρχίζουν να έρχονται να το δοκιμάζουν και να μπαίνουν μέσα στο χώρο του. Μπαίνουν μέσα σε αυτό που λέγεται Brazilian Jiu Jitsu (BJJ), μαθαίνουν τι ακριβώς είναι και το μεγαλύτερο ποσοστό μένει.
J.K.: Μέσα από το BJJ αποκτάς γνώσεις αυτοάμυνας;
Η.Γ.:
Το BJJ έχει αυτοάμυνα. Η δικιά μας η ομάδα που ονομάζεται Brasa, έχει στο χώρο της μαθήματα αυτοάμυνας και μπορείς να κάνεις από κει κι άλλα πράγματα.
J.K.: Πόσα χρόνια ασχολείσαι με τον αθλητισμό;
Η.Γ.:
Χμμμ.. Είμαι 39 ετών τώρα… ασχολούμαι 33 χρόνια! Από τα έξι μου να σκεφτείς.
J.K.: Τι ήταν αυτό που σε κέρδισε στο χώρο των μαχητικών αθλημάτων;
Η.Γ.:
Βασικά όταν γεννιέσαι μαχητής, δε μπορείς να λείψεις μέσα από αυτά. Οπότε έτσι κι εγώ, δε νομίζω να μπορούσα να λείψω. Η προπόνηση, η ένταση, η σκληρότητα και η μάχη είναι αυτά που με ικανοποιούν. Μέσα από τα μαχητικά αθλήματα, ο καθένας αντιπροσωπεύει την προσωπικότητα του.
J.K.: Είσαι ένας από τους μεγαλύτερους και πιο αναγνωρίσιμους αθλητές στο χώρο σου. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να ξεχωρίσεις;
Η.Γ.:
Προφανώς η ποιότητα μου σαν αθλητής και σαν άνθρωπος. Ασχολούμαι 12χρόνια με αυτό το άθλημα. Κάθε μέρα βρίσκομαι στη σχολή μου, προπονούμαι, διδάσκω, ασχολούμαι με διαφορετικό κόσμο. Είναι η φιλοσοφία μου, ο τρόπος ζωής για μένα το BJJ. Στη καθημερινότητα μου, στη σχολή μου, γενικότερα.


  «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ»

J.K.: Τι σου προσφέρει περισσότερο από τα άλλα αγωνίσματα;
Η.Γ.:
Περισσότερο σκέψη, φαντασία και γυμναστική. Και επειδή έχω ασχοληθεί με πάρα πολλά αθλήματα όπως το Kick Boxing, MMA, Hapkido και άλλα, μπορώ να πω ότι είναι πολύ πιο οργανωμένο. Περιλαμβάνει τα πάντα. Πρέπει να σκεφτείς, πρέπει να βάλεις τη φαντασία σου, να βάλεις τη δύναμη σου, την έκρηξη σου. Πρέπει να κάνεις πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα με διαφορετικούς ανθρώπους κάθε φορά.  
J.K.: Ποιες είναι οι διακρίσεις που έχεις στο BJJ;
Η.Γ.:
Ξεκίνησα για πρώτη φορά το 2002 σαν άσπρη ζώνη και πήρα την τέταρτη θέση, σα μπλε πήρα τη πέμπτη θέση και σα καφέ ζώνη έχω πάρει τη δεύτερη θέση στα -95kg και στα -100kg την τρίτη θέση. Όλες αυτές οι θέσεις που ανέφερα είναι στη European open Jiu Jitsu Championship που είναι στη Λισαβόνα, στη Πορτογαλία. Στην Ελλάδα έχω κατακτήσει το 2011 – 2012 τη πρώτη θέση στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα, έχω παίξει ADCC (Abu Dhabi Combat Club) trials για να προκριθώ ώστε να παίξω στο Αμπού Ντάμπι. Τα πήγα πολύ καλά, αλλά τελικά έχασα 3 – 2. (γέλια)
Γενικότερα έχω πάρα πολλούς αγώνες.
J.K.: Σε ποια κατηγορία κιλών αγωνίζεσαι;
Η.Γ.:
Στα -100,500 kg αυτή είναι η καινούργια μου κατηγορία, γιατί συνήθως αγωνιζόμουν στα -94,300 kg. Η καινούργια μου κατηγορία είναι -105 kg.
J.K.: Ποιές είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάποιος για να ασχοληθεί με το BJJ;


Η.Γ.: Λίγη υπομονή θέλει στη αρχή για να το καταλάβει κανείς. Γιατί όποιος δε το γνωρίζει,  πρέπει να προσαρμοστεί. Κατά τ’ άλλα δε χρειάζεται ιδιαίτερα πράγματα. Η ηλικία δε παίζει ρόλο. Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει από τριών χρονών και να αθλείται μέχρι τα ενενήντα του. Το φύλο δεν έχει καμία σημασία, μπορούν όλοι να κάνουν τα πάντα. Κιλά εννοείται από τα λιγότερα μέχρι τα περισσότερα.
J.K.: Φυσική κατάσταση;
Η.Γ.: Ε, μία φυσική κατάσταση χρειάζεται και να περπατήσεις κιόλας. Από κει και πέρα θα αποκτήσεις μέσα από το άθλημα. Χαρακτήρα! Σίγουρα ο χαρακτήρας πρέπει να είναι τέτοιος, ο οποίος να είναι κάποιος υπομονετικός, να μην είναι οξύθυμος διότι όπως καταλαβαίνεις παλεύεις με διάφορα κιλά και διάφορους ανθρώπους. Έτσι ο χαρακτήρας σου πρέπει να είναι προσαρμοσμένος, ώστε να δέχεται και να παίρνει πράγματα. Νοητική ικανότητα! Έχει αποδειχθεί ότι όσο πιο έξυπνος είναι κάποιος, όση περισσότερη φαντασία έχει και όσο πιο δημιουργικός είναι, αυτός και προχωράει πιο πολύ.

J.K.: Τι είναι το πρώτο πράγμα που διδάσκεις στους μαθητές σου;
Η.Γ.:
Διδάσκω ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. Μου αρέσει μέσα στη σχολή, όλα τα παιδιά να είμαστε μία οικογένεια. Που σημαίνει πειθαρχία, σεβασμός ο ένας στον άλλον και από κει και πέρα, το ένα φέρνει το άλλο. Αυτά είναι τα βασικά κριτήρια τα δικά μου. Όλα τ’ άλλα έρχονται. Το αν θα γίνει καλός αθλητής ή δε θα γίνει αυτό δεν εξαρτάται μόνο από μένα, αλλά και από τον ίδιο.

J.K.: Είσαι αυστηρός με τους μαθητές σου;
Η.Γ.:
Την ώρα του μαθήματος υπάρχουνε στιγμές που είμαι. Είμαι…
J.K.: Φωνακλάς!
Η.Γ.: (γέλια) Ναι, είμαι ΦΩΝΑΚΛΑΣ! Είναι στιγμές που είμαι ο χειρότερος εκεί μέσα σε όλα. Άλλες πάλι δε σταματάω να κοροϊδεύω τον κόσμο, να πειράζω. Καλοπροαίρετα πάντα! Υπάρχουν και εκείνες οι φορές όμως που είμαι απίστευτα αυστηρός, πειθαρχημένος. Χρειάζεται ηρεμία, χρειάζεται το γέλιο, η χαλαρότητα και η σοβαρότητα. Όλα χρειάζονται. Και όλα αυτά σε κάθε προπόνηση υπάρχουν. 
     
             J.K.: Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου για τους μαθητές σου; Βάζετε συγκεκριμένους στόχους;
Η.Γ.:
Κάθε φορά το πήχη τον ανεβάζω και πιο ψηλά. Πιστεύω πάρα πολύ στα παιδιά μου. Έχω πάρα πολύ καλά ταλέντα, που είναι και από μικρές ζώνες και οι στόχοι μας κάθε φορά είναι να ανεβαίνει ο πήχης μας κάθε φορά και παραπάνω.


RODRIGO COMPRIDO MEDEIROS

J.K.: Και ο δικός σου coach;
Η.Γ.:
Προπονητής μου… ο Rodrigo Comprido Medeiros. Νομίζω αυτό τα λέει όλα! Αυτός είναι ο δάσκαλος μου, αυτός είναι ο άνθρωπος με τον οποίο συνεργάζομαι, αυτός που έχει τη BRASA κι εγώ την αντιπροσωπεία στην Ελλάδα. Είναι αυτός που μου εμπιστεύτηκε την ομάδα του. Δε χρειάζεται να σου πω κάτι. Και μόνο ότι είναι Recordman Medalist,  ο νούμερο ένα στο κόσμο αυτή τη στιγμή τα λέει όλα. Εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει μία σελίδα ολόκληρη, μπορεί να μη τα ξέρω και όλα.
J.K.: Σε κάθε προσωπικό σου αγώνα επιλέγεις να σε αντιπροσωπεύσει ένα ποντιακό τραγούδι. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος;
Η.Γ.:
Ε, δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος κάποιος Πόντιος να θέλει κάποιο λόγο να ακούει και να τον αντιπροσωπεύει ένα ποντιακό κομμάτι. Θεωρώ ότι αυτό τα λέει όλα.
J.K.: Τι γνώμη έχουν οι αντίπαλοι σου στο εξωτερικό για τους Έλληνες αντιπροσώπους του αθλήματος;
Η.Γ.:
Αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ δυνατοί οι Έλληνες στο χώρο του BJJ και γι’ αυτό άμα ασχοληθεί λίγο κανείς με το IBJJF (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation) που γίνονται οι αγώνες θα δει ότι οι Ελληνικές ομάδες αυτή τη στιγμή που είναι πολλές, έχουνε φέρει πάρα πολλά μετάλλια. Πάρα πολλά μετάλλια όμως! Είμαστε σε καλό δρόμο και ανοδικό. Υπάρχει μεγάλος σεβασμός.

Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ FILA GRAPPLING

J.K.: Μετά από όλους αυτούς τους τίτλους που έχεις αποκτήσει, σου κάνανε πρόταση να γίνεις προπονητής στην Εθνική Ελλάδος της FILA grappling″.
Η.Γ.: Ναι. Η FILA είναι ένα διαφορετικό κομμάτι από το BJJ, είναι διαφορετική ομοσπονδία. Αγωνιζόμαστε και εκεί σαν αθλητές. Έχω και εκεί ομάδα που έχω κατεβάσει. Ο λόγος που έγινα το 2012 – 2013 προπονητής της Εθνικής ομάδας της FILA, είναι ότι η ομάδα που κατέβασα βγήκε πρωταθλήτρια Ελλάδας.

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ!
J.K.: Τώρα που έχεις αποκτήσει ένα γιο… πιστεύω πως θα φροντίσεις να ακολουθήσει τις επιλογές σου. Θα είσαι εσύ αυτός που θα του δώσει τα πρώτα μαθήματα;
Η.Γ.:
Αυτό λέω εγώ, αλλά η γυναίκα μου με κυνηγάει. (γέλια) ″Ότι θέλει το παιδί θα κάνει″ λέει.


J.K.: Η γυναίκα σου ασχολείται καθόλου με το άθλημα αυτό;
Η.Γ.:
Δε θα μπορούσε να μην ασχολείται με το αντικείμενο και μάλιστα έχει μπλε ζώνη, έχει κατακτήσει πρώτη, δεύτερη, τρίτη θέση, έχει παίξει και τους αγώνες της, είναι μια χαρά. Σε πολύ καλό επίπεδο.
J.K.: Παρόλα αυτά διαφωνεί στο θέμα του παιδιού. (γέλια)Η.Γ.: Ε, μάνα είναι αυτή. Δε πειράζει θα της αλλάξω γνώμη. (γέλια)
J.K.: Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;
Η.Γ.:
Θέλω να μεγαλώσει η σχολή μου με αθλητές κι άλλο. Να βγάλω πολύ καλούς αθλητές σε τεχνικό επίπεδο, να έχω καλά παιδιά μέσα στη σχολή μου και γενικότερα να είμαι κι εγώ ένας από αυτούς που θα συμβάλλουν στην Ελλάδα, στο να μεγαλώσει το BJJ.
J.K.: Θα ήθελα να μας πεις ένα καθημερινό σου σλόγκαν που σε αντιπροσωπεύει;
Η.Κ.:
Θα σου πω μία ατάκα την οποία λέω συνέχεια στη σχολή και πλέον τα παιδιά με κοροϊδεύουν… «ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ, ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ».



Ο Ηρακλής Γρηγοριάδης διδάσκει στη δική του σχολή και αισιοδοξεί πως όλο και περισσότεροι νέοι θα ασχοληθούν με το άθλημα, που εκείνος αγαπάει και το θεωρεί ξεχωριστό, το Brazilian Jiu Jitsu. Με όλα αυτά που έμαθα λίγο θέλει να πείσει κι εμένα να ασχοληθώ! 



Απομαγνητοφώνηση συνέντευξης: Jo Καλτσά




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου